Huisartsenpraktijk Brandevoort begint met vaccineren tegen corona

Vanaf 1 maart start huisartsenpraktijk met de eerste vaccinaties tegen corona. Anders dan bij de griepvaccinaties, ligt de strategie volledige in handen van het RIVM. Wij hebben als huisartsen de opdracht gekregen om volgens deze strategie te gaan vaccineren. Vanwege het tekort aan vaccins wordt daarom telkens kleine voorraden geleverd met een duidelijke instructie vanuit het RIVM welke patiënten gevaccineerd dienen te worden. Zo is bij de eerste bevoorrading de opdracht gegeven om iedereen geboren in 1956 en 1957 te vaccineren. Daarnaast dienen we patiënten met het syndroom van Down te vaccineren en patienten met ernstig overgewicht (BMI>40).

Momenteel krijgen we erg veel vragen van patienten wanneer zij in aanmerking komen voor een coronavaccin en of ze niet nu al gevaccineerd kunnen worden. Wij worden als huisartsen niet geïnformeerd hoe de routekaart exact zal zijn. Nieuws hierover komt ons niet sneller ter ore dan u via de vaste media. Zo zijn wij bijvoorbeeld een kleine 2 weken voorafgaand aan deze eerste vaccinaties pas geïnformeerd wanneer we gingen vaccineren en wie we uit dienen te nodigen. We verwachten niet dat dit in de toekomst anders zal gaan lopen. Volg daarom het nieuws en ook deze website als u wilt weten of u al aan de beurt bent. We houden het nieuws hier up to date.